تبلیغات


 
 


در پنج ماهه نخست امسال، زعفران ایرانی به صورت فله با وزن 46هزار و 586 کیلوگرم به 30 کشور صادر شد.

ارزش ریالی صادرات زعفران در این مدت معادل یک هزار و 920 میلیارد و 424 میلیون و 145 هزار ریال و ارزش دلاری آن معادل 59 میلیون و 269 هزار و 196 دلار است.

کشورهای ژاپن، آلمان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آمریکا، امارات، ایتالیا، بلژیک، تایوان، سنگاپور، سوئد، سوئیس، فرانسه، کویت، هنگ کنگ، هند، لتونی، چین، کره، دانمارک، مالزی، مجارستان، نیوزیلند، اردن، بحرین، قطر، کانادا، موریس و یونان خریداران زعفران ایرانی هستند.

 

در این مدت، همچنین 272 هزار و 149 کیلوگرم عسل طبیعی به ارزش 35 میلیارد و 722 میلیون و 531 هزار ریال معادل یک میلیون و 99 هزار و 844 دلار به 14 کشور چین، عراق، افغانستان، امارات، ترکیه، عمان، قزاقستان، کویت، لبنان، مالزی، آذربایجان، قطر، آلمان و بحرین صادر شده است.

 



دسته بندی: دانستنی ها | صادرات و واردات

گام اول: با مقررات واصطلاحات بازرگانی آشنا شوید.
عدم آشنایی با مقررات و کلمات مخفف بازرگانی باعث مشکلات فراوان در انجام خرید و فروش اینترنتی می شود. چون در گرفتن و فرستادن E-Mail معمولا از کلمات اختصاری استفاده میشود. از جمله این کلمات کلمات و اختصارات موجود در ایکنوترمز می باشد.
این اختصارات شامل شرایط پرداخت، و چگونگی حمل کالا می باشد،‌
 
مثلا مخفف FOB که مخفف شده Free On Board می باشد و در ادامه آن اسم بندر مبدا آورده می شود مثل FOB Port Klang و به معنی تحویل کالا بر روی کشتی می باشد و هزینه حمل و نقل،‌ بیمه و … از بندر مبدا تا بندر مقصد بر عهده خریدار می باشد.
مخفف CFR که مخفف شده Cost and freight می باشد و در ادامه آن اسم بندر مقصد آورده می شود مثل: CFR Bandar Abbas و به معنی تحویل کالا در بندر مقصد میباشد و کلیه هزینه های باربری و آسیب های احتمالی در هنگام حمل و نقل بر عهده فروشنده خواهد بود.
قیمت ها برای شرایط مختلف فرق می کند مثلا همیشه قیمت FOB از قیمت CFR ارزان تر است چون قیمت CFR هزینه حمل و نقل را نیز در بر خواهد داشت.
البته بجز اینها اصطلاحات و مخففهای مربوط به اندازه گزاری ها و حجم ها را هم فراموش نکنید.


دسته بندی: دانستنی ها | صادرات و واردات

ارزش دارویی، تقاضای بازار و سطح فراوری از مهمترین شاخص‏های سنجش اقتصادی یک گیاه است. بر اساس گزارش سازمان خواربار جهانی، ارزش تجارت جهانی گیاهان دارویی که هم اکنون حدود صد میلیارد دلار در سال است در سال ٢٠٥٠ میلادی به رقم پنج تریلیون دلار خواهد رسید.

 
کشور ایران با داشتن شرایط اقلیمی و تنوع گیاهی به مراتب بهتر از اروپا، هم اکنون تنها ٦٠ تا ٩٠ میلیون دلاراز تجارت جهانی گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است که بخش عمده ای مربوط به صادرات زعفران است. علاوه بر زعفران، مهمترین گیاهان دارویی صادراتی ایران در سال‏های اخیرزیره سبز، آویشن، بادرنجبویه، انیسون، بابونه، اسفرزه، بومادران، گل ختمی، زوفا، مریم گلی، کتیرا، آنغوزه، شیرین بیان، تلخ بیان، مورد، برگ کنار، سقز، علف گاوزبان، آنغوزه و گل ساعتی، باریجه، زدو، موسیر، مستکی، وشا، انچوچک، گز علفی، شکر تیغال، برگ کنار، حنا و انزروت بوده که به کشور‏های آلمان، آمریکا، انگلستان، فرانسه، مجارستان، پاکستان، هند، چین، ترکیه، بحرین، کویت، قطر، کانادا، سوئیس، سوئد، لبنان، ایتالیا و امارات صادر شده است. علاوه بر آن، سالانه حدود ٢ میلیون دلار محصولات فرعی جنگلی و مرتعی به بازار‏های جهانی از جمله آلمان، فرانسه و امارات متحده عربی صادر می شود. برخی از اقلام گیاهان دارویی که در سال ٢٠٠٤ میلادی به کشور‏های دیگر صادر شده است به قرار زیر است:


دسته بندی: دانستنی ها | صادرات و واردات

صادرات ; عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها . 
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید . 
  
شرایط صادرات : 
1. اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است . 
2. دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن . 
3. سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است . 
4. چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است . 


دسته بندی: دانستنی ها | صادرات و واردات

اصطلاحات بین المللی حوزه بازرگانی خارجی                                                                                                                                                         

 P/I: Proforma Invoice 
پيش فاكتور: شامل اطلاعات خريدار و فروشنده و کلیه شرایط كالاي مورد معامله و توافقات طرفين معامله

 

 B/L: Bill of Lading سند حمل: بارنامه ای كه قابليت انتقال و معامله داشته باشد.

 

 L/C: Letter of Credit
اعتبار اسنادي
 

 S/C: Sales Confirmation,
 تأييديه فروش
 

 O/C: Order Confirmation
تأييديه سفارش


دسته بندی: دانستنی ها | صادرات و واردات